Säsongens andra förlust när SMÅ var störst - "Har man inte råd med"
2022-06-03 11:29

SMÅ IF och Tingstadsvallen. Ett lag och en anläggning som gång på gång orsakat huvudbry för Sköllersta IF de tillfällen man stött på varandra i närtid. Så även den här gången när hemmalaget dikterade villkoren och de blå hade förtvivlat svårt att bryta dem.

SMÅ tog ledningen strax före paus på ett till synes tveksamt vis, när bortalagets målskytt befann sig i en misstänkt offside-situation. Målet stod och, istället skulle SIF bjudas tillbaka när SMÅ IF:s keeper tvålade in Albin Björnrams avslut mellan benen. Kvitterat och vittring tio minuter in i den andra akten. Men knappt hade lyckoruset hunnit lägga sig när SMÅ med god hjälp av de blå, direkt efter avspark kunde rinna igenom och återta ledningen. Momentumet som bortblåst, och en kort stund senare utökades även ledningen. 3-1 och tiden rann ut för ett skadskjutet SIF.

- Vi visste vad vi behövde göra för att få den här matchen att luta åt vårt håll. Det lyckades vi inte med, och istället präglades det hela av kamp, duellspel och fasta situationer. Precis så som hemmalaget vill ha det, och idag är vi inte nära att matcha det. Vi inleder andra halvlek positivt, får in en lyckosam kvittering och har momentum. Men i ivern att bygga vidare på det så slår vi tre felpassar i rad på efterföljande avspark, och låter SMÅ återta ledningen. Något man såklart inte har råd med, särskilt i ett sådant läge i en sådan här typ av match. Luften ur och vi reser oss inte efter det. Slutresultatet fullt rättvist.

Vi får ladda om för att studsa redan på söndag när det väntar en helt annan typ av match, säger SIF:s Simon Dahlberg.

Ja, för på söndag tar vi emot seriefavoriten Stene IF hemma på idylliska Sköllervallen. En underhållande toppmatch att vänta. Matchstart 13:00.