Gustafssonsk kvintupel när SIF vann utan att imponera - "Sällan missnöjd med 6-2"
2022-05-16 23:26
Denna bild är ett montage. Alternativt en tidsresenär som landat in i en kloningsfest på speed.

Här kommer ett ruskigt försenat och dessutom förkortat matchreferatet från förra torsdagens möte mellan FK Örebro och Sköllersta IF, på ett stormigt Lillåvallen.

SIF gasade på redan från start, och tack vare ett ihåligt hemmaförsvar så ledde de blå med fem mål mot noll redan en dryg halvtimme in i matchen. Alla fem signerat Anton Gustafsson, men trots att han dessutom gjorde hattkaos med Latorp några dagar tidigare så räckte det inte hela vägen till en Veckans Spelare-utnämning. Bakläxa till Ciro som får se till att höja sig denna vecka.

Men där dog det hela lite grann för SIF:s del, som kände att man med något slags fokus borde dubblat målskörden innan paus. Istället klev man ut till den andra halvleken till synes med inställningen och förhoppningen om att bara få det hela överstökat. Inget vidare framgångrecept, och FK vann till slut andra halvlek rättvist med 2-1.

- En match med två olika SIF-ansikten.
I första halvlek börjar vi aggressivt och vinner bollen högt upp i plan. Utan att spela någon speciellt bra fotboll så kom vi fram till otroligt många lägen och gjorde fem mål. Vi hade utan överdrift kunna gjort åtta-nio mål i första halvlek.
I andra halvlek så känns det lite som att vi ställer ut skorna och ger bort vårt momentum. Vi släpper sedan in två mål som absolut hade kunnat undvikas, säger SIF:s Andreas Karlsson och fortsätter.

- Sällan man är missnöjd med en 2-6-vinst på bortaplan, men idag så har vi verkligen mer att kräva av varandra gällande hur vi uppträdde spelmässigt och karaktärsmässigt under andra halvlek. Huvudsaken är dock de tre poängen, så får vi se till så att detta endast var en engångsföreteelse.

Vinsten inkasserad, och on to the next.
För på torsdag tar SIF emot Hovsta IFidylliska Sköllervallen. Matchstart 19:00.