Sköllersta Idrottsförening
A-Lag Herr
Axel Oljons till Sköllersta IF - "En kvalitetsvärvning"
2022-04-08 20:01

Sköllersta IF är stolta att idag få lov att presentera Axel Oljons som ett av föreningens senaste nytillskott. 23-åringen som började träna med laget redan i höstas, men som nu äntligen debuterat i den blåa tröjan.

- I Axel har vi fått in en välskolad och bolltrygg spelare som bidrar med såväl fina uppspel som ett stort lugn. Dessutom är han en tydlig ledargestalt på planen, något som jag tror att han kommer växa in i allt mer. En oerhört tacksam spelare att ha bredvid sig, och en kvalitetsvärvning för Sköllersta IF, säger SIF:s lagkapten Simon Dahlberg.

Axel gjorde sig redan i ung ålder känd som en talangfull tennisspelare, men efter avslutade collegestudier sadlade han istället om till att bli tränare hemma i Stockholm. Samtidigt återupptogs fotbollsspelandet som sedan barnsben legat på is. I höstas flyttade han så till Örebro för att påbörja sina studier på Örebro Universitet. Och precis som Thom Morgan så fick även Axel nys om ex-SIF:aren Vasilios Timoudas lockrop till bollspelande studenter. Och en provspelshöst och sitt livs första futsalsäsong (en match, ett mål) senare så var beslutet om en övergång enkelt.

- Jag flyttade till Örebro i höstas för att studera Sports Management. På ett inlägg från dåvarande SIF-tränaren Vasse i en studentgrupp nappade jag, och bortsett från alla flugor på Sköllervallen så har jag trivts kanon i laget. Försäsongen har visat att vi har ett starkt lag och jag ser fram emot en framgångsrik säsong i Sköllersta-tröjan, säger Axel Oljons.

FAKTARUTA

Namn: Axel Oljons
Ålder: 23 år
Smeknamn: Axel
Position: Mittback/Ytterback
Tidigare klubbar: Brommapojkarna (Moderklubb), Lokomotiv Blackeberg (Senast)
Favoritlag: Hammarby
Studier: Sports Management, Örebro Universitet

Varmt välkommen till Sköllersta IF, Axel!

2023-08-20 11:47
2023-05-28 19:23