Sköllersta Idrottsförening
A-Lag Herr
Andreas Karlsson återvänder till SIF - "Redo för comeback"
2022-02-16 16:27

Sköllersta IF kan med stolthet meddela att föreningen gjort klart med ännu en hemvändare, i 26-årige Andreas Karlsson.

Tre säsonger i kommunens röda giganter, Vretstorps IF, fick räcka för "Adde" som nu alltså byter Division 3 och spel i ångestdrypande orter som Säffle och Åmål, mot "Närkes League One" och besök i positiva Frövi och semi-idylliska Glanshammar.

- Årets priovärvning nummer ett som det pushats för ett bra tag. Med sitt enorma engagemang och starka ledarskap så är han som klippt och skuren för rollen som spelande ledare. Ett svårpasserat mittfältsankare med fin spelintelligens, som med sin positiva anda kommer att agera pådrivare både på träningar och matcher, men givetvis också under tillställningar likt Olavi Open i Abbes lada, säger SIF:s spelande ledare Simon Dahlberg.

Andreas kom till SIF för första gången efter sommaruppehållet 2017, då han och hispalensen Anton Freij hämtades in från Yxhults IK. En och en halv säsong och två uteblivna avancemang senare, gick flyttlasset vidare till Vretstorps IF där vingar ville testas. Vintertid skulle han dock fortsätta att vara en bestående del av lagets futsalverksamhet, där han fram tills den nyss avslutade säsongen agerat försteslips. I skrivande stund står Karlsson noterad för 68 matcher i SIF-tröjan, futsal inkluderat.

- Efter att jag lämnade SIF inför säsongen 2019 så har jag under de tre senaste säsongerna varit i Vretstorps IF, där jag känner att jag vuxit som spelare, både kunskapmässigt och erfarenhetsmässigt. Men nu känner jag mig redo för en comeback på idylliska Sköllervallen och i Sköllersta-tröjan. Truppen ser otroligt intressant ut i år, med en bra bredd och hög konkurrens på alla positioner. Måste också nämna den fina gemenskap och kamratskap som finns i Sköllersta. Det var ett av de starkaste argumenten för en återkomst, säger Andreas Karlsson.

Namn: Andreas Karlsson

Ålder: 26 år

Smeknamn: Adde

Tidigare klubbar: IFK Kumla (moderklubb), Yxhults IK, Sköllersta IF, Vretstorps IF

Favoritlag: Liverpool

Yrke/studier: Säljare/projektledare på OSG

Välkommen tillbaka till Sköllersta IF, Andreas Karlsson!

Följ oss på sociala medier!

Instagram: Skollerstaifherr

Facebook: Sköllersta IF Herr