Sköllersta Idrottsförening

Tävling:
Matchnummer: 121001008
Samling:11:15
Sköllersta IF - ÖSK Futsal 2, 0 - 3 (0-1)
2021-11-23 10:10

3-0 till ÖSK efter fyrtio minuter. Därmed en seriepremiär som under söndagen slutade i moll för Sköllersta IF.

SIF inledde det hela spänt på sina håll, men när man väl började hitta värmen i sin helsvarta vinterskrud så åkte man typiskt nog på ett baklängesmål. Detta efter att ÖSK-spelaren regnbågsdribblat sig in i straffområdet och dessutom hunnit först för att peta in bollen mellan benen på burväktare Joel. Inte en ankel hel så långt ögat kunde nå i Alléhallen.

Därefter jobbade sig SIF in i det och kunde mycket väl ha kvitterat redan i den första halvleken. Men trots ytterligare forceringar och goda chanser i den andra halvleken så lyckades man inte förvalta något. Istället var det ÖSK som med kort tid kvar kunde rinna igenom och utöka till 2-0, och 3-0 i tomt mål precis innan slutvisslan.

COACH VASSE:

”Premiärnerverna hos oss var påtagliga i matchinledningen. Många enkla misstag gjorde att vi kom in sent i matchen, vilket man inte har tid med i korta, intensiva matcher. Vi kommer in matchen successivt och gör en stark insats kollektivt i det stora hela. Dem vinner tyvärr på individuell skicklighet och att vi inte sätter våra chanser. Vi tar med oss positiva delar av matchen men framför allt en lärdom att vi inte har råd att jobba oss in i matcher utan att vi måste börja starkt direkt och bygga självförtroende i det. Många matcher kvar och vi kommer att studsa tillbaka."

Gott om tid för att ladda om för SIF:s del nu när det inte vankas ny match förens den 5:e december då man tar emot Adolfsbergs IK i topparenan Alléhallen.

Tills dess.

Sköllersta IF - ÖSK Futsal 2, 0 - 3 (0-1)

Division 2, omgång 1

Söndag den 21 november 2021 klockan 12:30